Partea Umană a Inovației

Este Era Inovației: toți o aclamă, o iubesc, o doresc.  Probabil că nivelul concurenței a ajuns la un punct la care vechile trucuri de locație, publicitate, structura costurilor sau branding nu mai pot asigura liniștea minților și portofelelor acționarilor.

Tehnologia este motorul inovației – așa consideră mulți.  Dacă este alimentată din belșug și adoptată pe deplin tehnologia va garanta supraviețuirea celor mai puternici și inovativi.  Si mulți se îmbarcă în expediții costisitoare și multianuale prin tărâmul tehnologiei în căutarea Sfântului Potir al inovației și comorile sale de marje semnificative ale profitului.

Ce multe organizații par să uite în agitația investițiilor în tehnologie este faptul că Oamenii aduc inovația prin tehnologie și nu invers.  Sunt mii și mii de descoperiri tehnologice împrăștiate în birourile de patente sau expoziții ce așteaptă resursele umane și/sau financiare care să aducă miracolul: o cale fezabilă de aplicare a invențiilor pentru binele indivizilor, organizațiilor sau lumii întregi.

Organizațiile în căutare de inovație ca avantaj competițional trebuie mai întâi să caute, să crească, să recompenseze și să promoveze oamenii potriviți în poziții potrivite în departamente potrivite.  Aceste cerințe par să fie mai dificil de respectat decât găsirea finanțării avansului tehnologic.  Motivul?

•              Nu este suficient să angajezi oameni cu potențial sau cu certificate de invenții; organizația trebuie să-i sprijine și să le recompenseze tentativele, reușite sau nu.

•              Nu este suficient să împingi spre rezultate, organizația trebuie să accepte și să plătească pentru posibilele/probabilele eșecuri.

•              Nu este suficient să ai oameni remarcabili care gândesc sau acționează în “afara cutiei”; organizația trebuie să își actualizeze echipa și stilul de management.

•              Avântul leadership-ului trebuie să înfrângă constrângerile și inerția managementului.

Dincolo de aceste cerințe, inovația înseamnă schimbare și uneori controverse și provocări.  Si sunt mulți cei ce iși doresc și apără situația de status quo.  Organizațiile trebuie să funcționeze în două viteze: pe de o parte activitatea uzuală (cu propriile cerințe, ritmuri și rezultate), pe de altă parte inovațiile nemaivăzute care trebuie să respecte, să se sprijine și să clădească pe baza, structura și reziliența activității uzuale.

In rezumat s-ar părea că investițiile și cheltuielile curente cerute de actualizarea capitolului uman ar putea să depășească lejer milioanele și miliardele cheltuite pe tehnologie.  Până la urmă e vorba totuși de prețiosul “capital uman”, nu?

 “Inovația vine de la oamenii care se întâlnesc pe holuri sau care se sună la ora 10:30 seara cu o idee nouă sau care au descoperit ceva ce aruncă în aer modul în care am considerat o problemă.”
 Steve Jobs